Zajímá mě, co se u Vás děje, co se kde v Krámku šustlo a co pro mě máte nového. A tak se dobrovolně registruji a zanechávám svůj emailový kontakt jako lehounké virtuální vlákno, které spojuje tvořivé a hravé duše ;-).
- Úvod
- Montessori pomůcky a hračky
- Smirkové číslice s krabičkou
Smirkové číslice s krabičkou
- Novinka

- Kompletní specifikace
- Smirkové číslice s krabičkouSkladem u dodavatele - zboží na dotaz539 Kč445 Kč bez DPH
Pomůcka obsahuje 9 dřevěných destiček s čísly 1 – 9 uložených v dřevěné přírodní krabičce. Všechna čísla jsou v drsném – smirkovém provedení oproti hladkému povrchu destičky. Po přejetí prsty po číslech můžeme cítit tvar čísla._x005F_x000D_ Přímým cílem práce se Smirkovými číslicemi je ukázat dítěti psaný symbol, příslušný určité kvantitě, kterou dokáže již označit slovem. Poskytujeme dítěti „klíč“ k psanému světu čísel._x005F_x000D_ Nepřímým cílem je příprava na psaní jednotlivých číslic._x005F_x000D_ Předpokladem práce s pomůckou je znalost pojmu čísel 1 - 10. Dítě již dřívě pracovalo s touto pomůckou: Červeno-modré tyče._x005F_x000D_ Pomůcka je vhodná pro dítě ve věku 4,5 roku._x005F_x000D_ _x005F_x000D_ Práce s pomůckou:_x005F_x000D_ Než přistoupíme k samotné aktivitě, připravíme si tři číslice, které chceme dítěti ukázat. (Číslice nemusí jít popořadě.) Následně se posadíme ke stolečku tak, aby dítě sedělo po naší levé straně, jedině tak bude mít lepší příštup k číslům a lépe na ně uvidí. (Pokud je dítě levák, mělo by sedět po naší pravé straně.) Dítě by rovněž mělo sedět rovně a mít obě nohy na zemi, jako by psalo._x005F_x000D_ Nyní již přistoupíme k prezantaci. Nejprve vyndáme z krabičky jednu destičku s číslicí. Přidržíme ji levou rukou v levém dolním rohu a ukazováčkem a prostředníčkem pravé ruky obtahujeme linii čísla. (Prsteníček a malíček jsou schované v dlani, palec ne.) Činnost několikrát opakujeme. Pokaždé, když obtáhneme číslici, řekneme zřetelně její název. Následně necháme obtahovat dítě. Stejným způsobem pokračujeme s dalšími dvěma číslicemi. Destičky vždy odkládáme na levé horní části stolu a necháváme mezi nimi mezeru._x005F_x000D_ Když už jsme dítěti představili všechna tři čísla, začneme s činností tak, že vyzveme dítě k různým úkonům. Např. „Podej mi číslo 8.“, „Obtáhni číslo 5.“, „Podej mi tabulku s číslem 2.“ Destičky průběžne zamícháme a činnost si můžeme i prohodit tak, že dítě bude vyzývat k úkonům nás._x005F_x000D_ Pokud si je dítě již jisté v rozpoznávání čísel, požádáme je, aby nějakou číslici obtáhlo a zároveň ji pojmenovalo, nebo naopak pokud má dítě s nějakým číslem potíže, neopravujeme je, ale znovu mu číslo prezentujeme příště. Má-li dítě zájem, ukažeme mu další číslice._x005F_x000D_ Při uklízení do krabičky číslice opět pojmenujeme._x005F_x000D_ Práci se Smirkovými číslicemi představuje i toto video (v angličtině)._x005F_x000D_ _x005F_x000D_ _x005F_x000D_ Cvičení:_x005F_x000D_ Pokud již dítě opravdu zvládá znalost pojmů číslic, může se učit psát číslice křídou na tabulku - nejdříve bez linek a později i s linkami._x005F_x000D_ Můžeme dítěti ukázat, že lidé píší čísla v různých částech světa rozdílně, nebo mu ukázat digitální hodiny a čísla._x005F_x000D_ Další aktivity můžete najít i zde nebo zde._x005F_x000D_ _x005F_x000D_ Poznámka:_x005F_x000D_ U číslice 2 se před psaním čáry zleva doprava na chvíli zastavíme, aby bylo vidět, že v místě není oblouček, ale ostrý hrot._x005F_x000D_ U číslice 5 napíšeme nejprve čáru shora dolů a až na konec čáru zleva doprava.