Logo
Potřebujete poradit? Volejte 😉
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Co je u Vás nového?

Zajímá mě, co se u Vás děje, co se kde v Krámku šustlo a co pro mě máte nového. A tak se dobrovolně registruji a zanechávám svůj emailový kontakt jako lehounké virtuální vlákno, které spojuje tvořivé a hravé duše ;-). 

 
 
 

Hnědé schody

Smyslový materiál k vnímání měnícího se rozměru ve dvou dimenzích (mění se tloušťka schodu, zatímco délka zůstává). Materiál se skládá z deseti hnědýc... celý popis
Dostupnost
Skladem u dodavatele - odesíláme do 3 pracovních dní
2 330 Kč
1 926 Kč
bez DPH
ks
Číslo produktu:SMV0001_S0004
EAN kód:8596027003503
Výrobce:Moyo Montessori
  • Kompletní specifikace
  • Hnědé schody
    Hnědé schody
    Skladem u dodavatele - odesíláme do 3 pracovních dní
    2 330 Kč
    1 926 Kč bez DPH
  • ks
Kompletní specifikace

Smyslový materiál k vnímání měnícího se rozměru ve dvou dimenzích (mění se tloušťka schodu, zatímco délka zůstává). Materiál se skládá z deseti hnědých dřevěných hranolů (nejmenší 1x1x20 cm, největší 10x10x20 cm).   Přínos pomůcky -zdokonalení hrubé motoriky -koordinace pohybů (spolupráce ruka-oko) -rozlišování velikosti a hmotnosti -rozšíření slovní zásoby (hrana, hranol, strana,… hledání stejných tvarů v okolí) -osvojení pojmů„úzký“ X „široký“ ev. „silný“ X „tenký“ -porovnání a stupňování „úzký, užší, nejužší“ / „široký, širší, nejširší“ -příprava na matematiku a geometrii (desítková soustava)   Práce s pomůckou Na připravený kobereček rozložte neuspořádaně jednotlivé hranoly. Vezměte nejširší hranol, potěžkejte jej, pohlaďte jeho plochy a položte na levou stranu koberečku (je možné pracovat i s dvěma koberečky). Prohlédněte si zbývající hranoly a vyberte nejbližší užší hranol a položte jej vedle prvního. Stejně postupujte i s ostatními, až vzniknou schody. Pracujte pomalu a se zaujetím. Rukou nyní pohlaďte schody shora dolů (harmonie pohybu). Správnost pořadí můžete rovněž ověřit přikládáním nejužšího hranolu. Užší hranol je po přiložení stejný jako sousedící širší hranol. Schody poté rozeberte a pobídněte dítě, aby si stavbu vyzkoušelo také. V této fázi není třeba žádný slovní doprovod, který by dítě spíše rozptyloval. Až při opakování pojmenovávejte jednotlivé předměty a kroky (= rozvoj slovní zásoby), následuje seznámení s vlastnostmi hranolů (úzký x široký), poté ověření, že dítě tento krok zvládlo („podej mi nejširší schod“, „polož vedle něj užší schod“, „vezmi do pravé ruky nejužší schod“, apod.) a posledním krokem je dotazování („který schod je nejužší“, „jaký je tento schod“, atd.)   Obměny práce s pomůckou -Dítě staví hranoly na sebe a vedle sebe libovolně dle svého uvážení a zkoumá jejich vlastnosti. Může vyzkoušet, jak se stavba změní, když vynechá každý druhý schod, apod. -Dítě staví schody na připravené kartičky s půdorysy hranolů (1x20cm, 2x20cm, … 10x20cm) – snadno vyrobíte obkreslením půdorysů na hnědý papír, které následně vystřihnete, nalepíte na kartičky a ev. zalaminujete. Kartičky lze doplnit čísly od 1 do 10. Později může dítě přiřazovat hranoly přímo k číslům, příp. stavět hranoly podle číselných řad (např. 10,8,6,4,2 nebo 1,3,5,7,9). -Dítě staví schody podle vzorů na kartičkách. -Dítě kombinuje schody s jinými pomůckami (Růžová věž, Červené tyče), opět buď libovolně nebo podle kartiček. Ukázky této práce např. zde nebo zde. 

© Copyright 2013 - 2023 Roman Starý

Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz