K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním tohoto webu souhlasíte s jejich ukládáním na vašem zařízení.

 
 
 

Jak nám doručovala DHL

S čím vším se musí obchodník potýkat, posuďte sami, aneb jak nám doručovala DHL "expresní" balík s novým zbožím (slibovány 4 business days):

Čtvrtek, Duben 09: Vyzvednutí zásilky v Tualatinu (Portland), Oregon, USA

Pátek, Duben 10: Příjezd do Los Angeles, USA

Sobota, Duben 11: Odlet z Los Angeles, USA

Neděle, Duben 12: Přílet do Lipska, Německo

Pondělí, Duben 13: Příjezd do Prahy, začátek clení

Úterý, Duben 14: Clení. Knihy omalovánek nám odborníci dali do 21% sazby, ale to jsme zjistili až později.

Středa, Duben 15: Celní řízení je ukončeno, zásilka opouští areál v Praze. Dostáváme informaci o výši celního dluhu 2.207,50 Kč.

Čtvrtek, Duben 16: Předáno k doručení. Tím se v DHL myslí předání do PPL, protože Čermná (sídlo e-shopu www.kramekprodeti.cz) byla vyhodnocena jako odlehlá oblast. Nic si z toho neděláme, odeženeme ode dveří vlky, popřejeme si s liškami dobrou noc a těšíme se na páteční doručení. O předání na PPL víme z minula, DHL se nijak neobtěžuje nás o tomto detailu informovat, stejně tak neuznává za nutné předat nám sledovací číslo zásilky v systému PPL.

Pátek, Duben 17: Zásilka nedorazila

Pondělí, Duben 20: Sháníme se po zásilce nebo alespoň kódu u DHL, dostaneme sledovací číslo PPL. V systému PPL ovšem kód není. Na lince PPL se dozvídáme, že zásilka je ztracená a že po ní usilovně pátrají. O pár hodin později nám zaměstnanec PPL telefonuje radostnou informaci, že se zásilka našla a zítra nám ji doručí. Vzhledem k tomu, že úterý ani ve středu nejsme doma, domlouváme doručení na čtvrtek 23. dubna.

Úterý, Duben 21: Volá kurýrka PPL, že nám veze zásilku a bude u nás okolo 13. hodiny. Informujeme ji, že nejsme doma; má velikou radost. V 17:03 nám posílá mail paní Dokoupilová z PPL – jejich systém zásilku v pořádku dohledal a doručovat budou 22. dubna. Odpovídáme tedy znovu, že chceme doručit až 23. dubna.

Středa, Duben 22: Nejsme doma a PPL se kupodivu ani nesnaží doručit.

Čtvrtek, Duben 23: Jsme doma a PPL se kupodivu ani nesnaží doručit. Voláme kurýrce, prý ji zásilku ani nevydali na depu. Zase si stěžujeme, pocit debility a zmaru už je všudypřítomný. Přislíbeno dodání na zítra.

Pátek, Duben 24: Zásilka byla doručena. Krabice je poškozená, ale z vnitřku nic nechybí. Odesilatel očividně nepočítal s tak častým překládáním a jemnou manipulací. Místo celního dluhu 2.208 Kč nás čeká dobírka 2.700. Platit kartou oproti očekávání nelze, takže dáváme dohromady hotovost. Na vyžádání nám DHL posílá fakturu – k celnímu dluhu patří ještě poplatek 490 Kč za záruku v celním řízení. Vyžádáme si vysvětlení a vyúčtování, pošlou nám vysvětlující PDF od pana Drnce. Tam se dozvídáme, že tento poplatek „zohledňuje rostoucí náklady na manipulaci s hotovostí a zároveň zohledňuje zvýšené náklady a odpovědnosti spojené se zpřísněním celní a finanční legislativy v oblasti bezpečnosti a finanční kontroly dováženého zboží do Evropské unie a to jak pro soukromé tak pro obchodní účely.“ Celkově fakturovaná částka je tedy 2.697,50. Toto číslo je ovšem někým v DHL nebo PPL vyhodnoceno jako příliš složité, takže na štítku PPL se objevuje už 2.700,- Kč. Jaké štěstí, že si to dámy a pánové nepotřebovali zaokrouhlit na celé tisíce.

No a pak si jedno nedej :-)