Zajímá mě, co se u Vás děje, co se kde v Krámku šustlo a co pro mě máte nového. A tak se dobrovolně registruji a zanechávám svůj emailový kontakt jako lehounké virtuální vlákno, které spojuje tvořivé a hravé duše ;-).
- Úvod
- Montessori pomůcky a hračky
- Válečky s úchyty
Válečky s úchyty
- Novinka

- Kompletní specifikace
- Válečky s úchytySkladem u dodavatele - odesíláme do 3 pracovních dní3 259 Kč2 693 Kč bez DPH
Jedna ze základních smyslových pomůcek zahrnuje čtyři dřevěné bloky, které jsou odstupňované podle obtížnosti (od bloku 1 do bloku 4). V každém bloku je 10 válečků s úchyty. Válečky s úchyty jsou mezi dětmi velmi oblíbenou pomůckou. Pracují s nimi děti již od 2 let. Starší děti s nimi pracují velmi rády ve skupině a to často se všemi bloky najednou. Pomůcka rozvíjí především zrakové vnímání, ale jako u každé smyslové pomůcky dítě používá a rozvíjí všechny smysly. Do pomůcky je opět zakomponováno mnoho matematických pojmů a při práci s ní se dítě připravuje také na psaní – práce zleva doprava, špetkový úchop, uvolnění zápěstí atd. A samozřejmě si dítě prostřednictvím průvodce (učitel/rodič) osvojuje nové pojmy: tlustý – tenký, široký – úzký, vysoký – nízký, velký – malý. Blok 1: Válečky se mění v jedné dimenzi. Průměr se z 5cm rovnoměrně zmenšuje o 1cm, výška zůstává stejná. Dítě si při práci s nimi osvojuje pojmy: tlustý – tenký, široký – úzký. Blok 2: Válečky se mění ve dvou dimenzích. Průměr se z 5cm rovnoměrně zmenšuje o 1 cm. Výška se z 5 cm zmenšuje rovnoměrně o 1 cm. Dítě si při práci s nimi osvojuje pojmy: vysoký – nízký, velký – malý. Blok 3: Válečky se mění ve dvou dimenzích. Průměr rovnoměrně roste z 1 cm na 5cm. Výška se z 5 cm zmenšuje rovnoměrně o 1 cm. Dítě si při práci s nimi osvojuje pojmy: vysoký – nízký, široký – úzký. Blok 4: Válečky se mění v jedné dimenzi. Průměr válečků je 2 cm a zůstává stejný. Výška se rovnoměrně snižuje z 5 cm na 1 cm. Dítě si při práci s nimi osvojuje pojmy: vysoký – nízký. Základní pracovní postup Nejprve ukážeme, jak se blok s válečky nosí. Blok držíme oběma rukama vždy za vnější konec. Pracujeme zleva doprava, dominantní rukou bereme válečky za úchyt (3 prsty) a pokládáme je na kobereček před blok. Když vyndáme všechny válečky, prohlédneme si prázdný blok s otvory pro válečky. Začneme vkládat zpět, opět zleva doprava. Válečky bereme za úchyt do nedominantní ruky a prsty dominantní ruky objedeme spodní hranu válečku, objedeme i hranu otvoru (u bloku 4 zkoumáme hloubku otvoru), pak váleček vložíme do správného otvoru. Tak do bloku uložíme všechny válečky zpátky. Již při ukázce dítě zapojujeme. Doporučuje se, aby dítě pracovalo nejprve s každým blokem zvlášť. Čím déle dítě pracuje s válečky, tím se jeho odhad zlepšuje – jeho zrakové vnímání se zjemňuje. Další práce s Válečky s úchyty -Jako první ukážeme dítěti blok 1. Později může dítě pracovat s blokem 2 a 3. -Nakonec zařadíme blok 4 – dítě musí srovnávat výšku válečku (která je jasně viditelná) s hloubkou otvorů (která není jasně viditelná). To vyžaduje určitou zkušenost, kterou dítě získá na blocích 1-3. -Při vyndávání válečky klademe na koberec rozházeně. -Práce s více bloky současně, nejprve dvěma, pak třemi a nakonec čtyřmi. -Při práci se čtyřmi bloky zadáme úkoly: „Najdi dva stejné válečky.“ „Najdi nejnižší válečky.“ „Najdi nejtenčí válečky.“ „Který je nejtěžší?“ apod. - Práce se zavázanýma očima postupně u jednoho, dvou, tří a čtyř bloků současně.